مرکز شماره یک «کارنوسنتر» در محل مرکز ملی نوآوری دانشگاه پیام نور، دایر می باشد.

این مرکز با هدف توسعه صنایع خلاق و فناوری های نرم، تیرماه سال 1401 با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افتتاح شد و در سال 1402 اداره آن به کارنوسنتر واگذار شد.
مرکز نوآوری، پذیرای استارت آپ ها، تیم های فناور و شرکت های دانش بنیان با موضوعات کاری مختلف می باشد؛ اگرچه تمرکز اصلی مرکز بیشتر روی صنایع خلاق فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و به طورکلی فناوری های مرتبط با حوزه علوم انسانی می باشد.

در مرکز نوآوری کارنوسنتر، ایده ها تبدیل به طرح و طرح ها تبدیل به کسب و کار می شوند تا بتوانند با تولید تجاری محصول خود وارد بازار شده و شرکت های بالغ و بزرگی تبدیل شوند. در این مسیر، به تیم ها و شرکتهای پذیرش شده، علاوه بر واگذاری فضا و تجهیزات و امکانات، خدمات بنیادین و اولیه همچون: تیم سازی و روانشناسی، ثبت شرکت و برند، مشاوره کسب و کار، مالی و مالیاتی، تبلیغات و بازاریابی و حقوقی و خدمات نرم افزاری ارائه می شود.

سپس و در مراحل بعدی رشد، با ارائه خدمات منتورینگ و رشد و شتابدهی و سایر مهارت های لازم برای توسعه، تجاری سازی محصول و ورود به بازار، به رشد و توسعه متوازن و پایدار تیم یا شرکت کمک می شود.
سرمایه گذاری در طرح های منتخب، یکی دیگر از کارکردهای مرکز است که چه در مراحل اولیه و سرمایه گذاری در توسعه ایده و طرح و چه در مراحل بلوغ نسبی شرکت و ورود به بازار، توسط مرکز، شتابدهنده ها یا دیگر سرمایه گذاران انجام می شود.

پس از تغییر مدل اداره مرز ملی نوآوری و واگذاری امر کارگزاری دانشگاه در واگذاری فضا و ارائه خدمات رشد و شتابدهی به کارنوسنتر به عنوان شرکت شتابدهنده، فراخوان پذیرش و روند استقرار شرکتها آغاز شده و تیم ها و شرکتهای مستقر با موضوعات: فرهنگی، رسانه، حقوقی، سلامت، گردشگری، فناوری های مالی، تبلیغات و محتوا، فناوری های آموزشی و…درحال بهره برداری از خدمات و امکانات مرکز هستند